12 mei - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pim Smit - WaarBenJij.nu 12 mei - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pim Smit - WaarBenJij.nu

12 mei

Blijf op de hoogte en volg Pim

12 Mei 2014 | Ghana, Accra

Ik ben gister terug terug gekomen van een andere trip. Het weekend in cape coast was echt super leuk! We zijn rond 1 uur vertrokken richting cape coast. We moesten 2 keer overstappen, Na de eerste overstap hebben we 1,5 uur in de file gestaan. Na de tweede keer overstappen hadden we een lekke band dus de chauffeur zegt geen zorgen ik heb een reserveband. Na 10 minuten zit die reserveband eronder dus we laten de auto zakken maar blijkt de reserveband ook lek te zijn! De chauffeur heeft uiteindelijk een lift gekregen naar een garage waar de reserveband is geplakt. Dus we hebben uiteindelijk over een reis die normaal 5 uur duurt 8 uur gedaan. Alle locals zeggen dan WELCOME TO GHANA, want zo werkt dat hier! het weekend zelf was echt super. Vrijdag hebben we niks gedaan omdat we pas om 11 uur aankwamen. Zaterdag zijn we de canopy walk gaan doen, dat is een wandeling van boom naar boom via houten bruggen (op ongeveer 40m hoogte). Daarna zijn we naar een apenopvang geweest, Dat was niet heel bijzonder maar wel leuk! In de avond hebben we lekker gegeten en daarna gefeest in de kroeg van het resort! Zondagochtend vroeg weer op, om naar huis te gaan. Helaas voelde ik me niet helemaal goed! Maandag ben ik na 30min op het werk alweer naar huis gegaan omdat ik me zo beroerd voelde en ik het heel benauwd had. Maandagavond werd het alleen maar erger dus heb ik besloten om voor de zekerheid maar even naar het ziekenhuis te gaan. Nadat ze alles gecheckt hadden moest ik een bloedtest doen, Na die onderzoeken bleek dat ik een infectie in mijn keel en longen had. Heb een hele hoop pillen moeten slikken (18 per dag). Ik ben dinsdag en woensdag nog thuis gebleven van werk. Donderdag ben ik weer gaan werken want ik voelde me al een stuk beter! Vrijdag zijn we vertrokken naar de Wli falls dat zijn 2 watervallen. Deze rit zou ook weer 5 uur duren want het is niet zo ver hier vandaan. Uiteindelijk hebben we er bijna 11 uur over gedaan, dat komt omdat we eerst op het station 2.5 uur hebben moeten wachten tot de tro vertrok en daarna hebben we 4.5 uur over 500m gedaan omdat we met de tro op een ferry moesten en het was blijkbaar spitsuur dus we moesten lang wachten! We kwamen daar om 12 uur in de nacht aan, dus snel naar het hotel. Toen we bij het hotel aankwamen hadden ze maar 4 bedden voor ons klaar staan maar we waren met 6. Uiteindelijk hebben 2 anderen (ik gelukkig niet) op de grond moeten slapen. De volgende ochtend zijn we gaan ontbijten en al vroeg richting de wli falls gegaan. Je hebt de lage waterval en de hoge waterval. We zijn eerst de lage gaan doen, dat is een klim van ongeveer 45min, dat was al heel bijzonder! Toen zijn we naar de hoge waterval gegaan met een gids, die klim duurt 2 uur en is heel zwaar. Toen we er waren hebben we in het meer gezwommen en onder de waterval gestaan, dat is de mooiste plek waar ik ooit ben geweest. We hebben daar ongeveer een uur rondgehangen. De terug weg ging een stuk sneller omdat het natuurlijk alleen maar naar beneden ging. We hebben die nacht gekampeerd bij de lage waterval! De man die dat allemaal regelt heeft de hele avond op een geïmproviseerde trommel (een lege jerrycan) gespeeld en gezongen bij het kampvuur, heel bijzonder en een geweldige avond! De volgende ochtend zijn we om 10 uur teruggegaan naar het begin van de klim om weer terug te gaan naar huis. Afgelopen maandag ben ik naar een weeshuis geweest met alle andere vrijwilligers om van zakjes een voetbalnet te maken dat was ook echt heel leuk! Als je de gezichten van die kindjes ziet als je aankomt dat is echt onbetaalbaar ze zijn zo blij ook al heb je nog niks gedaan. Gisteren ben ik naar de Accramal geweest (dat is een groot winkelcentrum in Accra). We hebben daar alle ingrediënten gekocht voor spagetti carbonara. Vandaag gaan we dat met alle vrijwilligers maken en eten bij mij thuis.
Ik ga komend weekend weer op een trip dus ik schrijf wel weer als ik terug ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 5029

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: